New Jersey ve New York'ta bu işlerde tecrübe edinen kişiler var mı?
-
@hann, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
Arkadaşlar merhaba J1 vizesi ile Amerika' ya gelen 24 yaşında aşçı kardeşinizim. Atlanta'dayım. Programım bittikten sonra bir süre Lyft yapmayı düşünüyordum. Fakat insanlardan yaptığına değmez tarzı duyumlar alıyorum. Gerçekten o kadar mı kötü durumlar? Yoksa eskiden daha fazla kazandırdığı için şimdiki kazanılan paralara mı sitem ediyorlar? Şu an aktif olarak Lyft yapan ya da kısa süre önce aktif olarak yapıp bırakan arkadaşlar varsa bilgilendirirse çok sevinirim. İyi forumlar.
Bulundugun konuma gore, calistigin saate gore, yaptigin arabaya gore her seye gore degisebilecek bir faktor. Miami tatilimde Fort Lauderdale/Miami arasi sadece uberXL (7 kisilik araba) uber soforlugu yapan bir abimiz pazartesi gunu gibi olu bir gunde 9-10 saatte 310 dolar arasi gibi bir para kazanmisti. Chicago icerisinde pazartesi gunu 200 dolar kazansak halimize sukrediyoruz. Bu haftayi saymazsak (memorial day) her son 3 cumartesidir 500 dolar kazaniliyor 12 saat calisinca. Diger gunler de 200-250 kafi. Haftalik 1500-2000 arasi cok garanti bir miktar soytari gibi calisilmadigi surece ama tabi bunun vergisi var yakiti var arabanin bakimini var. Uber kotu ama eski zamanin uberiyle kiyaslarsan kotu. Bir akadasimin gecen sene bu zamanlardaki yaptigi paralara baktim, neredeyse 2 kat daha fazla ekmek varmis bu iste. Kacak gelen bir suru hindistanli ve asyalilardan oturu uber sektoru bir tik eski zamanlara kiyasla Chicago icin iyi degil, ama yine de ac birakmiyor hakkini verince ekmek yiyebiliyorsun. Velhasil kelam Texas'da bu isi yapan arkadasim berrrrrbat otesi oldugunu soyluyor. 80 saat calismayla California'da doordash ile 2000 altina inmeyen bir suru cevrem de var. Midwest'i doordash icin paketcilik icin onermem. Uber isi uzun sure yapilacaksa kesinlikle Black limuzin yapilmali ama onun da kagit kurek sirket vergi isleri ortaligi karistiriyor.
-
@baran-bozdogan Amacım Lyft ile başkalarını karşılaştırmak değildi, security check ile SSN arasındaki bağlantıyı vurgulamak için söyledim. Yeni SSN neredeyse yok gibi bir şey. Hali hazırda açık olan banka hesabınıza SSN'i işleterek işe başlayın, sonra varsa ehliyet (yoksa gidin hemen alın) ve diğer yasal belgeler üzerinden SSN girişi yapıldıkça sorgulama süreleri kısalacak.
-
@RizaB Çalışma izni olmadan ABD de pilot olarak çalışmanız zaten mümkün değil. Greencard da çoğu şirketin aradığı bir konu. F1 statüsü ile öğretmen pilotluk mümkün ama tabi ki yasal OPT süresi kadar ancak. Ayrıca seyahat kısıtlamanızın olmaması gerekiyor o yüzden statü değişikliğinde olup seyahat edemeyenler veya iltica ettiği için seyahat edemeyenlerin pilot olarak çalışması neredeyse imkansız.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Amerika'da Pilot olmak ve Pilotluk okulu
-
Arkadaşlar merhabalar ilk önce geçmiş olsun . Kazananlara da başarılar. Benim sorum başlıkda da olduğu gibi pilotluk ile ilgili. Pilotluk mesleğine ilgim cok ama Türkiye'de 80 bin dolar. Civarında bu para yurt disinda 30 bin civarinda. Bu yüzden yurt dışında eğitim almak istiyorum. Sorularım şu şekilde
- ingilizce kursuna yazılmak sonra
- İngilizce kursum bitince yurt dışında tabiki pilotluk okulu icin basvuruda bulunup orda eğitim almak.
- Sorum ise bu kısımları yani ingilizce kursunda calisir iken orda bir işte çalışa bilirmiyim uzun oldu ama şimdiden teşekkürler.
- Eğitimi tamamladık dan sonra is imkani %100 olduğundan is bulup orda kalabilirmiyim.
Bilgisi olan birisi yardim edebilirmi uzun bir süreç vede orda çalışmadan olmaz yardiminizi bekliyorum.
-
Aşağıdaki Vlog dan yararlanailirsiniz.
-
Okul yeni bitti . Bu nedenle bütün bilgiler güncel . bitikten sonraki vlogu da var.
Kanalı takip edip videolarını izlerseniz oldukça yardımcı olacaktır. -
@smesut burdaki videolari izledim ama tatmin olamadim melesef cok güzel videoları var ama kalmadilar diye biliyorum kalma kismi vede is kismi onemli benim icin
-
@ksmcmldg nerdeyse 1 sene olmuş bu ileti üzerinden, ne yaptınız profilinizden bakınca sanki istediğiniz eğitime başlamış gibi görünüyorsunuz?
-
@ksmcmldg Amerika'da pilotluk okulu ve İngilizce kursu içinde söyledi:
- Eğitimi tamamladık dan sonra is imkani %100 olduğundan is bulup orda kalabilirmiyim.
Bu kısmı yanlış olmuş sayın @ksmcmldg bahsettiğiniz eğitimler sadece ATPL/PPL/CPL gibi pilotluk lisansı veren eğitimlerdir. Bu eğitimleri tamamladıktan sonra Tip lisansı denen lisansı da uçuracağınız uçak tipi için almanız gerekecek.
Türkiye'de "Tipi olmayan tecrübesiz 2nci pilot" ilanları tüm havayollarında var neredeyse. ABD'de bu tip ilanlar var mı emin değilim ancak varsa bile başvurmanız için çalışma izniniz olması gerekir. Paylaşılan videodaki çift de arkadaş orada işe girip vizesini uzatamadığı için döndüler diye biliyorum. Bu sebeple iş imkanı %100 olmuyor maalesef. Zaten o şekilde olsa burda THY'nin ilanına başvuran binlerce kişi akın ederdi oraya
Bol şans..
-
Türkiye deki hava yolları tecrübesiz yardımcı pilot alımlarında 250 saat uçuş süresi aramaktalar, bu süreyi ortalama cpl i alana kadar okullarda tamamlayabiliyorsunuz, ABD de en kötü hava yolunda aranan şart 1500 saat uçuş süresinden başlamakta, buruda en iyi ihtimalle uçuş okulunda eğitmen olarak çalışarak tamamlayabiliyorsunuz onun içinde geçerli bir çalışma vizeniz olmak zorunda. Eğitim sonrası vatandaşlık veya geren card sahibi olmayan pilotların ABD de kalması neredeyse imkansız.
-
merhaba arkadaslar houstonda uçuş okulu var mı? veya sizin önerdiğiniz uçuş okulu var mı
-
Amerikada green card sahiplerine pilotluk egitimi icin scholarship bulunabilir mi veya bildiginiz scholarship veren kurum/kuruluslar varmi ?
-
Merhabalar
Amerikada pilot egitimlerini tamamladıktan sonra iş bulma olasılıgımız nedir?Mühendisligi yarıda bırakıp bu eğitimleri almayı planlıyorum.İyi bir yaşam koşulları sağlar mı ve Avrupa daki veya Birlesik devletlerde hava yollarında ilerliyen zamanlarda calısma şansımız nedir?Bilginiz varsa egitimleri bitirdikten sonra aşağı yukarı ne kadar bir gelirimiz olur -
@runtothehills, içinde söyledi: Amerika'da Pilot olmak ve Pilotluk okulu
Merhabalar
Amerikada pilot egitimlerini tamamladıktan sonra iş bulma olasılıgımız nedir?Mühendisligi yarıda bırakıp bu eğitimleri almayı planlıyorum.İyi bir yaşam koşulları sağlar mı ve Avrupa daki veya Birlesik devletlerde hava yollarında ilerliyen zamanlarda calısma şansımız nedir?Bilginiz varsa egitimleri bitirdikten sonra aşağı yukarı ne kadar bir gelirimiz olurBu arkadaşlar amerikada , kanalları var , pilot okuluna gidiyor beyfendi , bilgi alabilirsin sanırım ,
-
@runtothehills, içinde söyledi: Amerika'da Pilot olmak ve Pilotluk okulu
Merhabalar
Amerikada pilot egitimlerini tamamladıktan sonra iş bulma olasılıgımız nedir?Mühendisligi yarıda bırakıp bu eğitimleri almayı planlıyorum.İyi bir yaşam koşulları sağlar mı ve Avrupa daki veya Birlesik devletlerde hava yollarında ilerliyen zamanlarda calısma şansımız nedir?Bilginiz varsa egitimleri bitirdikten sonra aşağı yukarı ne kadar bir gelirimiz olurBu iş açıkcası benimde aklımda Elimden geldiğincede araştırdım. Çok fazla kaynak yok Gc sahibinin pilotluk eğitimi hakkında. Genellikle öğrenci vizesi ile eğitim alıp ülkeye dönenlerin tecrübeleri var. Lisansı alıyoruz ama ondan sonrası muallakta şuan bende
Kısaca edindiğim bilgiler;
Amerikada pilotluk lisansı almak diğer ülkelere göre kolay ve hızlı. Uçuş okullarında 25k$-40k$ arası bİr meblağ tutuyor. Fiyat başarınıza ve dil yeterliliğine göre değişiyor. Programda yaklaşık olarak 9-12 ay sürüyor bildiğim kadarıyla.
Hava şirketlerinde çalışmak için Amerika pilotlardan min 1500sa istiyor. Uçuş okulundan mezun olduğunuzda yaklaşık olarak 250-300sa ile mezun oluyorsunuz. Bu aradaki farkı kapatmak için bildiğim kadarıyla en mantıklı olanı uçuş okullarında eğitmenlik yapmak. Bu aşamada iş imkanları ne kadar vardır bilemiyorum. Belki kargo firmaları bu saat şartını istemeyebilir.
Maaşlar konusunda havayolundan ve kullandığınız uçaktan tutun birçok etken var. Ama yıllık +80k$ başlangıç olarak biliyorum. Kaptan pilotluk vs dahada artacaktır.
Amerikadan aldığınız pilotluk lisansı Avrupa ve Türkiyede geçerli değil. Fakat 6 ay gibi bir eğitimden sonra bu ülkelerdede denklik gibi bir belge alabiliyorsunuz.Benimde eğer bilgili olan bir arkadaş var ise sormak istediklerim;
- Uçuş okulu yerine üniversitelerde daha uygun bir fiyata alabilirmiyiz? Böyle bir bölüm var mıdır?
- Lisansı aldıktan sonra çalışma sahaları? 1500sa doldurana kadar nerelerde, ne kadar kazanabiliriz?
3)Lisansı aldıktan sonra Türkiyeye dönüp 1500sa doldursak Amerikada geçerliliği var mıdır uçtuğumuz saatlerin?
-
@yuciarusa eğitimlerini bitirip, türkiyeye döndüler uzun süre önce
-
@Muhtaradana, içinde söyledi: Amerika'da Pilot olmak ve Pilotluk okulu
@yuciarusa eğitimlerini bitirip, türkiyeye döndüler uzun süre önce
Evet şuan eşi Türkiye’de çalışmaya başladı
-
Süreci yaşadılar , ince tüyoları verebilirler
-
@bolatmali casenumberlar hızla ilerliyor sıra gelir mi diye düşünüyordum şimdi gidince ne iş yapıcam korkusu basladı.sonuçta egitimi herşeyi bırakıp yeni bir ülkeye gidiyorum ve ömür boyu uber lyft yapamıyacagım için meslekleri incelemeye basladım pilotluk gerçekten mantıklı gözüküyor ama iyice araştırmak lazım 20bin dolar egitim ücretleri 60bin dolar uçuş train ücretleriyle yine bir 80k dolara denk geliyor amerikada da sanırım eğitmenlik yapmazsan
-
@runtothehills, içinde söyledi: Amerika'da Pilot olmak ve Pilotluk okulu
@bolatmali casenumberlar hızla ilerliyor sıra gelir mi diye düşünüyordum şimdi gidince ne iş yapıcam korkusu basladı.sonuçta egitimi herşeyi bırakıp yeni bir ülkeye gidiyorum ve ömür boyu uber lyft yapamıyacagım için meslekleri incelemeye basladım pilotluk gerçekten mantıklı gözüküyor ama iyice araştırmak lazım 20bin dolar egitim ücretleri 60bin dolar uçuş train ücretleriyle yine bir 80k dolara denk geliyor amerikada da sanırım eğitmenlik yapmazsan
Oraya adım attıktan sonra daha fazla bilgi edineceğiz gibi. Zaten direk eğitime başlamak hem dil seviyesi hem de maddiyat açısından oldukça zorlu. Hakkımızda hayırlısı
-
Bende mühendisim ve planlarım tam olarak sizinki ile aynısı diyebilirim. Bende orada pilotluk eğitimi almak ve çalışmak gibi plan yapıyorum şuan ki mevcut durumda hava yolu sektörü de derin yara almış durumda ama hala planlarım bu yönde.
Öncelikle benim araştırmalarım doğrultusunda gördüğüm öğrenci kredisi kullanabilmek mümkün gibi görünüyor fakat kredi puanı ve kredi yaşı yeterli olmadığı için co-signer isteniyor Örneğin; Sallie Mae istedi benden.. Bir de üniversitelerin 2 yıllık programları mevcut onların fiyatı oldukça uygun özellikle bizim gibi green kartlılar için fakat süre 2 yıl, 8-10 ay gibi bir sürede bitirmek varken 2 yıl okumak durumunda kalıyoruz ayrıca flight Instractur olarak uçmamıza ne kadar yardımcı oluyorlar bilmiyorum. Zira ATP gibi bir çok özel uçuş okulu direk flight Instractur olarak işe başlamanıza yardımcı oluyor, hatta daha sonra büyük bir havayolu firmasına geçiş için programları mevcut.
Finans ile ilgili Fafsa formunu bu yıl için doldurdum ama okullara henüz başvuramıyorum orada olamadığım için, Fafsa ile sanırım finansal problemi çözebilirim gibi görünüyor fakat onun içinde yine kredi puanı önemli ve vergi bildirimi görmek istiyorlar. Fafsa formum onaylandı fakat kurgulayamadığım nokta özel uçuş okulunda okurken ayrıca dışarı da bir işte çalışabilir miyiz, zira geçim masraflarımız olacak uçuş okulu için parayı ayarlasak bile. Bir müddet orada burada çalıştıktan sonra seçenekler çoğalacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca benim gibi aynı planı uygulamak isteyen arkadaşlar iletişimde olabiliriz birbirimize çok fazla yardımımız dokunacaktır diye düşünüyorum. -
Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar ben Türkiye de pilotaj bölümü okuyup daha sonra mezun olup Amerika ya gidip orada pilot olmak istiyorum ama neler yapıcağım hakkında hiç bir fikrim yok neler yapmam lazım (biraz da yaşımdan gereği 14) şuanlık amacım derslere önem verip üniversitesi de hazırlık - 3. Sınıf Aralarında Work and travel yapmak bunun için şimdiden aileme masraf olmamak için biriktiyorum Work and travel da kazandığım paraları da biriktirip o paralar ile üniversite yi bitirip oraya gitme masrafı olarak kullanmak istiyorum. Dediğim gibi buradan pilotaj mezunu olup orada pilot olabilmem mümkün müdür?. Teşekkürler.
-
@Meuvax merhaba sorularının yanıtını bilmiyorum ama benim tavsiyem her yıl anne ve baban adına Greencard'a başvurabilirsin. Eğer sen 21 yaşına basmadan gc çıkarsa Amerikaya taşınırsınız ve eğitimine direk orada başlarsın ki bu da daha avantajlı olacaktır. Ailen bu fikre sıcak bakmazssa bile sen orada yaşayabilirsin bu yol ile. Yine sende 18 yaşından itibaren kendi adına başvur ve bunun dışında wat ve diğer yurtdışı imkanları için elinden geleni yap. En önemlisi bu yaşta ingilizce ile ilgilenmeye başla... ve bu yaşta bunları düşündüğün içinde seni tebrik ederim, hayatında sağlık ve başarılar dilerim.
Benzer Başlıklar
43
Çevrimiçi
42.8k
Kullanıcı
4.5k
Konu
436.1k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum